"Lent az aluljáróban történt, ott, ahol ömlenek a metróból az emberek. Máskor is megfordultam itt, a laktanya alatt, amit most Corvin negyednek kereszteltek át, de ez a mai utam más. A metróval szemben, a gyümölcsárus cigányok helyén, öregember cincogott. Már elmentem előtte, amikor meghallottam az ismerős dallamot. A balettcipőket. A rivaldafényt. Megálltam, mint akibe belelőttek. Mögöttem lökdösődés támadt, az aluljáróban rohannak az emberek. Szépen hibátlanul húzta ez az usánkás öreg. Most, hogy megálltam előtte, csak nekem. - Ismeri? - kérdezte. Chaplin! A vén bohóc. Lassan a szöveg is eszembe jutott. Akkor a Darlingban, franciául énekelte Zsolnay Hédi. 'Döpöti-sószur...'. Rosszul: nem értette a szavakat. Én írtam le neki. - Chaussures! - betűzgettem. Sószűr! Persze nekem se volt igazam. Chaplin balettcipőről énekelt, és ezt chausson-nak - sószonnak - kellet volna ejteni." (A koronaőr lány) Két év termése. Rövidpróza, de a három ciklusba sorolt negyven írás zsánerét meghatározni nehéz. Műfajtalankodás, állítja az író. A címadó Álomtalanításban is egymás mellett áll az álom és a lom, valami olyan kesernyés mártásban, aminek Ferdinandy olvasói számára ismerős íze van. Az első ciklus, a Keresem a helyem, a hazatérés létállapotát járja körül. Figyelmeztetés egy elvágyódó világ fiataljainak. A második, az otromba Hová lesz a menés? idegen tájakat hoz testközelbe. Mindazt, amit ez a világcsavargó skribler feltérképezett. A harmadik ciklus, a Találkozások fájdalmas emléktöredékek - házak, hazák és helyszínek - halmaza.
Írd be a könyv címét vagy szerzőjét a keresőmezőbe, és nem csak saját adatbázisunkban, hanem számos további könyvesbolt és antikvárium kínálatában azonnal megkeressük neked!